5 trendova koji će obilježiti poslovna putovanja u 2020. godini
Globalno tržište poslovnih putovanja posljednjih godina se stalno širi. Brzo rastuće tržište donosi sa sobom i poprilične promjene, pa se tako i trendovi poslovnih putovanja mijenjaju u 2020. godini. Jedna od najvećih promjena je pojava novog tipa korporativnih putnika. Naime, sve veći broj milenijalaca i članova generacije Z ulazi na tržište rada, a u 2020. godini mogli bi činiti i više od polovice globalnog tržišta rada. Evo kojih pet trendova poslovnih putovanja će obilježiti tekuću godinu.
1. Fleksibilnija politika putnih troškova
Politika putnih troškova zaposlenicima olakšava proces planiranja službenog putovanja i izračuna naknade putnih troškova. Ipak, ovaj dokument često predstavlja pravi izazov za tvrtke. Ponajviše jer se putovanja često ne odvijaju prema planu.
Tako službeni put vrlo lako može postati skup varijabli koje je nemoguće kontrolirati. Učinkovita politika putnih troškova omogućuje da jednostavnije pratite i kontrolirate putne troškove te lakše organizirate čitavo putovanje.
Novi trendovi poslovnih putovanja u 2020. godini donijeli su izmjene u kreiranju politike putnih troškova. Naime, zbog sve veće potrebe za nekonvencionalnim smještajem te širim izborom kod rezervacije smještaja korporativne politike putnih troškova postaju sve fleksibilnije.
Uz to, Istraživanja su pokazala da zaposlenici lakše prihvaćaju i usvajaju korporativnu politiku putnih troškova ako ona pruža veće mogućnosti i širi izbor prilikom same organizacije službenog putovanja.
2. Nove tehnologije kao novi trendovi poslovnih putovanja
Tehnologija ima ključnu ulogu u kretanju globalnog tržišta poslovnih putovanja. Naime, mobilna tehnologija trenutno čini 39 posto svih rezervacija hotela te 22 posto rezervacija zrakoplovnih karata. Zahvaljujući širenju 5G mreže, ove brojke će sigurno još rasti u idućim godinama.
Nove biometrijske tehnologije, identifikacija pomoću prepoznavanja lica te automatizirani ckeck-in i check-out, značajno će smanjiti vrijeme čekanja na aerodromima te ubrzati sigurnosne procedure. Također, zahvaljujući rješenjima koja nadziru prekid i odgode avionskih ili željezničkih linija, smanjuje se i negativan utjecaj ovih vrlo čestih situacija u javnom prijevozu.
Tehnološki napredak omogućio je korporativnim putnicima i ažurne real-time mobilne notifikacije o svakoj promjeni u njihovom putovanju. Ovo je vrlo korisno kod, primjerice, kašnjenja letova.
Na taj način, zaposlenici mogu na vrijeme prilagoditi svoj poslovni raspored novonastalim okolnostima te izbjeći gubljenje vremena u čekaonicama aerodroma. Također, uvođenjem brzog interneta na letovima, korporativnim putnicima će se omogućiti da budu produktivni i za vrijeme službenog putovanja.
3. Poslovno putovanje kao ulaganje u zaposlenike
Novi trendovi na tržištu sve više pomiču poslovna putovanja u sferu ulaganja i nagrade za zaposlenike. Posljednja istraživanja su pokazala kako najveći dio poslovnih putnika shvaća službeno putovanje kao priliku za profesionalni i osobni razvoj.
Također, milenijalci kao najbrojniji dionici globalnog tržišta rada sve su skloniji poslovnim putovanjima, jer ih doživljavaju kao obogaćujuće iskustvo. Zaposlenici koji češće putuju smatraju se povlaštenima i uključenima, a poslovno putovanje čak može pomoći i u jačanju njihova samopouzdanja i socijalnih vještina.
Upravo zato raste broj tvrtki koje shvaćaju da dinamičan program korporativnih putovanja može postati snažan alat za postizanje veće motivacije i angažiranosti zaposlenika te rast čitavog poslovanja.
4. Poslovna putovanja za užitak
Kako zaposlenici na globalnom tržištu rada postaju sve mlađi, tako raste i broj korporativnih putnika koji poslovna putovanja žele iskoristiti za puno više od samo posla. Tvz. „bleisure“ putovanje, odnosno poslovno putovanje koje donosi i užitak, sve je češća pojava među zaposlenicima diljem svijeta.
Istraživanja pokazuju kako više od polovice internacionalnih korporativnih putnika planira ove godine „produžiti“ svoja poslovna putovanja kako bi mogli uživati i u slobodnom vremenu na planiranoj destinaciji.
Ukoliko vas kao poslodavca brinu novi trendovi zbog potencijalnog smanjenja radne učinkovitosti poslovnog tima povećanja iznosa putnih troškova, sustav za management službenih putovanja otklonit će svaku sumnju i omogućiti jasne i pregledne troškove gdje god se vaši zaposlenici nalaze.
5. Nekonvencionalni smještaj
Novi trendovi poslovnih putovanja odnose se i na smještaj koji korporativni putnici biraju za vrijeme službenog putovanja. Naime, sve veći broj njih odlučuje se za nekonvencionalni smještaj poput stanova i apartmana. U usporedbi sa hotelima, ovakav smještaj pruža veći komfor i „osjećaj doma“ na službenom putu.
Primjerice, više od 70 posto milenijalaca izabralo je upravo smještaj u kući za odmor za vrijeme službenog putovanja. Ovakvi objekti omogućuju novi način istraživanja mjesta koje korporativni putnici posjećuju. Također, kako bi izbjegli promet i gužve, sve veći broj njih odlučuje se za ovakav smještaj izvan centra grada.
Iskoristite prednosti novih trendova u poslovnim putovanjima
Novi trendovi poslovnih putovanja ne mijenjaju činjenicu da ono ostaje važan poslovni aspekt za mnoge tvrtke diljem svijeta. Ukoliko i vaši zaposlenici česti putuju, korisno je na vrijeme biti upućen sa novitetima na tržištu. Na taj način, možete se pravovremeno pripremiti za nadolazeće promjene i prilagoditi im korporativnu politiku putnih troškova i službenih putovanja.
Nove tehnologije i softverska rješenja su u središtu velikog dijela novih trendova na tržištu poslovnih putovanja. Upravo zato, kako bi ostali u koraku sa promjenama koje su već događaju, pravo je vrijeme da razmislite o automatizaciji procesa vezanih uz službena putovanja te uvođenju sustava uz koji službena putovanja postaju jednostavnija.