Postanite uspješan team leader uz ovih 8 savjeta
Kvalitetno upravljanje zaposlenicima koji pružaju intelektualne usluge, tvz „knowledgeworkers“, zahtjeva poseban set vještina od team leadera. Tako uspješan team leader mora istovremeno poticati zaposlenike na samostalno rješavanje problema, davati im nove izazove te im omogućiti prostor za kreativni doprinos. Složen zadatak, zar ne? Ne brinite! Uz ovih osam savjeta sigurno ćete lakše ostvariti puni potencijal svog tima;
Prepoznajte u čemu je svaki vaš zaposlenik dobar
Ovo pravilo je posebno važno ako preuzimate vođenje ranije formiranog tima. Vrlo često ljudi ostaju na istom radnom mjestu samo zato jer ga rade godinama. No, pogodite što? To ne znači da su nužno u njemu i najbolji. Prepoznajte vještine, sposobnosti i talente svakog zaposlenika i rasporedite ih na radna mjesta na kojima će najviše doprinijeti. Možda će iz početka malo negodovati oko takve odluke, no uvjerite ih da je ona ne samo u njihovom, nego i u interesu čitave tvrtke.
Uspješan team leader zna postaviti „pravi“ izazov pred svakog zaposlenika
Novi projekti često zahtijevaju da neke zaposlenike jednostavno „bacite u vatru“. U takvim situacijama možete najbolje ocijeniti kako se ponašaju pod opterećenjem, koji projekti su im najveći izazov i gdje će se najbolje snaći. Neki zadatci mogu im biti zanimljiviji od drugih. Po tome ćete jasno procijeniti njihove afinitete i talente. To može značiti da ćete ponekad na neki projekt staviti zaposlenika s manje iskustva, ali sa većom željom za učenjem i usavršavanjem. Ta želja može značajno doprinijeti rastu vašeg poslovanja.
Prepustite zaposlenicima da sami upravljaju svojim vremenom
Uspješan team leader dopušta svojim zaposlenicima da sami upravljaju vremenom koje imaju za određeni projekt. Omogućuje im i alate uz pomoću kojih mogu raditi na projektu i od kuće. Na taj način dokazuju svoje povjerenje u njih. Puno je važnije fokusirati se na produktivnost vašeg tima i njihove rezultate, umjesto na rok u kojem ih moraju ostvariti. Naravno, rokovi su važni i treba ih poštovati. Ali prevelik naglasak na rok loše utječe na kreativnost. Ako želite kreativna rješenja i samostalnost svakog člana tima, onda stvorite i radnu atmosferu koja će to poticati.
Uspješan team lider izbjegava svaljivanje krivice
Propusti se događaja. Stvari se ne odvijaju uvijek onako kako ste zamisliti. Gdje god je uključen ljudski faktor, pogreške su moguće. Najgora stvar koju možete napraviti u takvom trenutku je javno kritizirati i svaliti krivicu na nekoga. Naknadna analiza uvijek će pokazat gdje su napravljeni propusti i iz takvih podataka izvucite pouku.
Ako je netko napravio zaista velik propust , takve stvari iskomunicirajte u „četiri oka“ i upozorite na posljedice. U suprotnom, stvorit ćete atmosferu u kojoj se vaš tim boji napraviti grešku. Iz takvog straha postaje preokupiran banalnim tehničkim pitanjima i s vremenom sve manje kreativan.
Postavite realno visoke ciljeve
Uspješan team leader pred svoj poslovni tim stalno stavlja visoke ciljeve. Na taj način ih potiče na još bolji rad, napredak i rezultate. Ipak, pripazite da ciljevi ne budu nerealni, jer će te na taj način postići upravo suprotno. Zašto? Ako vaši zaposlenici nikako ne uspijevaju ostvariti ciljeve koje stavljate pred njih, s vremenom će se prestati truditi i na kraju odustati.Zato redovno analizirajte svoje poslovne ciljeve kako bi na vrijeme vidjeli treba li ih i na koji način mijenjati.
Naučite odustati od neuspješnih projekata
Postavili ste cilj, pokrenuli novi projekt, no rezultati nisu ni blizu onome što očekujete. Umjesto da trošite vrijeme i energiju svog tima na poslove koji jednostavno ne daju željene rezultate, naučite odustati kada je to potrebno. Pogotovo nemojte vrednovati svoje zaposlenike kroz rad na takvim projektima.
Ukoliko kvalitetan član tima radi na projektu koji se iz bilo kojeg razloga pokazao lošim, to ne znači da je ta osoba manje sposobna. Takvi projekti uvijek su dobra pouka, a zaposlenike jednostavno premjestite na druge zadatke. Ako to ne napravite, vremenom ćete razviti jedino njihovu frustraciju i odbojnost prema novim projektima.
Uspješan team leader komunicira sa zaposlenicima
Mijenjate strategiju na nekom projektu? Uveli ste nove elemente u već postojeći plan? Ovakve stvari morate iskomunicirati sa timom i objasniti im razloge promjena. Svaka vaša veća odluka mijenja njihovu dinamiku rada i poslovnu rutinu. U suprotnom, osjećat će se podcijenjeno i isključeno.
Možete čak i neformalno spomenuti da razmišljate u uvođenju promjena te ih pitati za mišljenje. Najbolje rješenje je organizirati zajednički sastanak sa cijelim timom na kojem ćete zajedno raspraviti sve prednosti ili eventualne nedostatke bilo kakve izmjene na projektu. S jedne strane, na taj način dobivate izravan feedback vašeg tima, a s druge strane pokazujete da cijenite mišljenje svojih zaposlenika.
Dajte zaposlenicima „materijala za razmišljanje“
Nikada nemojte davati sve odgovore vašim zaposlenicima. Uspješan team leader zna kako potaknuti svoje ljude na razmišljanje. Zašto? Jer vam je za dobre rezultate nekog projekta potreban balans između odluka managementa i samostalnih odluka članova tima, koji na taj način pokazuju da su sposobni preuzeti odgovornost.
Pitajte ih za mišljenje, uključite u raspravu- na taj način potičete njihovo kreativno razmišljanje. Uz to, vaš tim je bolje upoznat sa detaljima projekta, feedbackom klijenata i sl. Ukoliko zaposlenici znaju da vam je njihovo mišljenje važno, naučit će koristiti dostupne podatke kako bi prepoznali problem i prije nego on nastane. Tako dobivate zadovoljniji poslovni tim i bolje rezultate projekta na kojem rade.
Jedan od načina na koji možete dati svojim zaposlenicima više vremena za kreativnost, je da ih rasteretite od svakodnevne papirologije kao što je ispunjavanje putnih naloga. Ne znate kako to postići? Kontaktirajte nas već danas, preuzmite svoju besplatnu demo verziju GOOMA sustava i naučite kako obračun putnih troškova može biti puno brži i lakši.