Top 10 savjeta kako se pripremiti za poslovni put
Došli ste na poslovnu konferenciju i shvatili da niste ponijeli najvažnije materijale? Imate prezentaciju koju ne možete pokrenuti na laptopu u konferencijskoj dvorani? Da, ovo su prave “noćne more” poslovnjaka koji provode puno vremena na putovanjima. Poslovni put, ipak, ne mora biti toliko stresan, a mi vam donosimo top 10 savjeta koji vam mogu u tome pomoći.
#1 Budite fleksibilni i strpljivi
Osnovno pravilo kada stvari krenu po zlu je naoružati se strpljenjem i ostati smiren. U praksi stvari se vrlo često ne odvijajaju onako kako smo ih isplanirali, jer poslovni put obuhvaća puno faktora i trećih strana na koje ne možemo utjecati. Uostalom, ostati smiren i u neočekivanoj situaciji, pogotovo ako su je i drugi svjesni, može biti i dobra reputacijska reklama.
#2 Izradite checklist
Najmanje tjedan dana prije poslovnog puta počnite sastavljati popis stvari koje nikako ne smijete zaboraviti. Kako vam što padne na pamet dodajte na popis. Istina je da se često sjetimo vrlo važnih stvari u potpuno neočekivanim trenutcima. Ako to sve i zapišete na komad papira, u svoj pametni telefon ili drugi podsjetnik, bit ćete spremni u trenutku pakiranja.
#3 Najvažnije stvari imajte pri ruci
Ako putujete avionom poželjno je da u ručnu prtljagu stavite punjače i elektronsku opremu, lijekove, i par osnovnih stvari u slučaju da vam se putna torba zagubi. To može biti bilo što bez čega uistinu ne možete izdržati tijekom 24h. Na taj način spriječit ćete nepotreban trošak kupnje zamjenskih stvari.
#4 Zdravstveno-putno osiguranje
Nemoguće je predvidjeti što se može dogoditi na putovanju, pogotovo kada je zdravlje u pitanju. Stoga je za duži poslovni put neophodno uzeti zdravstveno-putno osiguranje. Zdravstveno osiguranje uključuje sve troškove koji nastaju kao posljedica akutne bolesti ili nezgode koja se dogodila u inozemstvu za vrijeme osiguranja. Visina pokrića ovisi o tipu odabranog osiguranja.
#5 Provjerite ispravnost osobnih dokumenata
Često se dogodi da jednostavno nenamjerno zaboravimo na datum isteka putovnice. Zato čim saznate za poslovni put provjerite datum isteka osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole. Produženje dokumenata je ipak proces koji traje i ne bi bilo zgodno da zbog toga morate odgađati putovanje.
#6 Skenirajte osobne dokumente
U nekim situacijama na dužim putovanjima može se dogoditi da vam zatreba hitan pristup osobnim podacima, a nemate kod sebe putovnicu. Ovako možete na pametnom telefonu pohraniti kopiju dokumenata.
#7 Napravite backup podataka na e-mailu
Sačuvajte e-mailove s podatcima koji su vam važni za put poput potvrde osiguranja, booking letova i smještaja, potvrde za unajmljivanje auta i bilo čega drugog što vam može zatrebati.
#8 Dupla sigurnost dokumenata
Isprintajte sve važne dokumente, potvrde i rezervacije za slučaj da izgubite ili vam ukradu pametni telefon.
Ne zaboravite na kreditne kartice – neposredno prije samog putovanja obavijestite svoje kreditne kuće o putovanju, kako vam ne bi blokirali karticu kad evidentiraju povećanu potrošnju u stranoj državi.
#9 Vodite računa o vremenskoj razlici
Kako bi što bolje isplanirali vrijeme od dolaska na destinaciju pa sve do odlaska svakako provjerite vremensku razliku. Čim stignete na destinaciju vašeg poslovnog puta prilagodite vrijeme na satu kako ne bi zakasnili na važan sastanak, doručak u hotelu i sl. Točno vrijeme za bilo koju vremensku zonu možete provjeriti na stranici time.is. Također provjerite vremensku prognozu za zemlju u koju putujete kako biste znali spakirati odgovarajuću odjeću i obuću.
#10 Osigurajte si “e-pomoć” na poslovnom putu
Preuzmite aplikacije koje vam mogu poslužiti na poslovnom putu: vremenska prognoza, Google maps, virtualni turist, Foursquare za recenzije restorana, itd..i naravno ne zaboravite na aplikaciju Gooma kako bi s lakoćom evidentirali sve detalje službenog putovanja i u tren oka predali izvještaj o putnim troškovima.