Inozemno službeno proputovanje sa Gooma sustavom
Pitate se kako obračunati dnevnice za inozemno službeno proputovanje? Niste sigurni kako pravilno izračunati sate provedene u drugoj zemlji? Svima koji su ikada išli na službeni put dobro je poznata problematika računanja sati i dnevnica. Pogotovo ako ste proputovali kroz više zemalja i u svakoj se pomalo zadržali. Da, ovakvi izračuni mogu biti vrlo komplicirani i naporni. Upravo zato, donosimo vam primjer i pojašnjenje kako ispravno obračunati inozemne dnevnice na proputovanju kroz nekoliko zemalja.
Inozemni putni nalog
Za primjer ćemo uzeti zaposlenika koji je upućen na službeni put iz Zadra u Stuttgart i to na tjedan dana u svrhu edukacije. Za potrebe ove priče nazvat ćemo ga Krešo. Edukacija traje tri dana, ali Krešo će odlazak na put iskoristiti da usput održi sastanke sa klijentima u Sloveniji i Austriji, gdje će provesti po jedan dan.
Dakle, na putni nalog će unijeti sljedeće podatke:
Zadar – Stuttgart – Zadar, 13.10. – 19.10.
Krešo će koristiti službeno vozilo, a svrha putovanja je edukacija.
Na svom putovanju zaustavit će se na dvije lokacije u Sloveniji i Austriji, ali krajnje odredište je Stuttgart. Kreće na put u nedjelju poslijepodne kako bi navečer stigao do Salzburga. Tamo ima zakazan sastanak za ponedjeljak ujutro, a nakon toga kreće prema Stuttgartu. Edukacija se održava od utorka do četvrtka. U petak ujutro nastavlja put iz Stuttgarta prema Ljubljani gdje ima sastanak. Nakon sastanka prespavat će u glavnom gradu Slovenije, nakon čega se u subotu vraća u Zadar.
To je ukratko itinerar našega Kreše, a sada da vidimo brojeve…
Izračun inozemne dnevnice
Prvo ćemo izračunati koliko je sati Krešo proveo na putu i koliko od toga u svakoj državi.
Iz Zadra je krenuo u 13:00h, u Sloveniju je ušao u 16:30h, a u Austriju u 19:00h. U Salzburg je stigao oko 21:30h. U Hrvatskoj i Sloveniji je proveo ukupno 6 sati, čime nije ostvario pravo na dnevnicu, a obzirom da je to manje i od 8 sati, nije ostvario pravo ni na pola dnevnice.
Međutim, Krešo se zadržao u Salzburgu do 11:00h sutradan, što je ukupno 16 sati. Time je ostvario pravo na naknadu jedne dnevnice u iznosu od 70 EUR, što je zakonom određen iznos dnevnice za Austriju.
Sada su nam ona 2,5 sata putovanja kroz Sloveniju, ostala „visjeti u zraku“. Što ćemo s njima? Dodat ćemo ih satima provedenima u Austriji. Zašto? Zato što u 7. članku zakona, točka broj 18 kaže da se svako vrijeme provedeno u stranoj državi, a kraće od 8 sati, obračunava u idućoj državi u kojoj je provedeno najmanje 12 sati. Sada je ukupan zbroj u Austriji 18,5 sati, čime Krešo i dalje ima pravo na jednu dnevnicu.
U Njemačkoj je proveo ukupno 96,5 sati. Dobiveni zbroj je potrebno podijeliti sa 24, što iznosi 4. Dakle, Krešo je ostvario pravo na naknadu za ukupno četiri dnevnice u iznosu od 70 EUR, koliko iznosi određena dnevnica za Njemačku.
Pitate se zašto smo zbrojili samo sate iz Slovenije, ali ne i iz Hrvatske? Zato što isti zakon kaže da se tuzemni sati ne mogu dodati inozemnim satima, ali se inozemni dodaju tuzemnima.
Jasno i jednostavno, zar ne? Odlično, idemo dalje!
Povratak
U petak oko 7:30h Krešo je napustio Stuttgart i krenuo prema Ljubljani, gdje ga očekuje drugi sastanak. U Austriju je ušao oko 11:30, a u Sloveniju oko 13:30, te je oko 14:30 sati stigao u Ljubljanu. U Hrvatsku je ušao u subotu u 10:00h, a u Zadar je stigao u 13:00h.
Krenimo redom: Obzirom da je u Sloveniji proveo ukupno 20,5 sati ostvario je pravo na naknadu jedne dnevnice u iznosu od 50 EUR, što je propisana dnevnica za Sloveniju. Krešo se i provezao kroz Austriju, za što mu je trebalo 2 sata, a ti će se sati također pribrojiti satima provedenima u Sloveniji. Prema tome, Krešo je skupio 22,5 sata u Sloveniji, što je i dalje jedna dnevnica od 50 EUR.
Do povratka u Zadar, Krešo je bio u Hrvatskoj ukupno 6,5 sati, što je manje od 8, te time nije ostvario pravo na pola dnevnice u Hrvatskoj.
Obračun troškova putovanja
Krešo je od polaska do povratka tri puta točio gorivo što je ukupno koštalo 1200 HRK, te je platio cestarine i vinjete u ukupnom iznosu od 800 HRK. Platio je i tri hotela po 50, 70 i 430 EUR, te 6 reprezentacija u iznosu od 171 EUR. Sve navedene troškove potrebno je dodati ukupnom broju dnevnica.
Je li sada izračun konačno gotov? Nije, a evo i zašto. Naime, još uvijek nismo umanjili dnevnice za korištene osigurane obroke. Teško je vjerovati da Krešo nije ništa jeo 6 dana na putu, stoga ćemo reći da je koristio 6 obroka, od čega su dva ručkovi sa klijentima.
Od 7 dana koje je proveo na putu, Krešo je 6 dana koristio po jedan obrok, te je potrebno svih 6 dnevnica, na koje je ostvario pravo, umanjiti za 30%.
Gotovo? Ne. Još je potrebno preračunati eure u kune, prema tečaju HNB-a na dan obračuna putnog računa i sve to lijepo zbrojiti.
Kada se sve zbroji i oduzme, Krešo je ostvario pravo na 2082,21 HRK naknada za dnevnice + 7361,69 HRK za troškove, što je ukupno 9443,91 HRK.
Primjer poput ovoga nije jednostavan za izračun i prilično je vremenski zahtjevan. Uz to, ukoliko se odlučite na klasičnu varijantu računanja „na papiru“, budite spremni i na vrlo česte „greške u koracima“ zbog kojih cijeli postupak morate ponoviti.
Ako na to još dodate uobičajene scenarije poput izgubljenog računa od vinjete ili zaboravljenog vremena prijelaza granice, ručni obračun dnevnica i putnih troškova može postati iskustvo koje samo želite što prije zaboraviti. Upravo takve situacije su se događale i našem Kreši, sve dok nije pronašao novog putnog asistenta. Sada Gooma sustav umjesto njega automatski obračunava prijeđene kilometre, troškove i iznose dnevnica na svakom službenom putovanju. Zbog toga se Krešo može više posvetiti svome poslu, zbog čega i ide na službena putovanja.
Ne gubite više ni minutu svoga dragocjenog vremena na ovakve izračune, Preuzmite svoju besplatnu verziju Gooma sustava već danas i zaboravite na teške računice!