Jesu li vaši zaposlenici zadovoljni na radnom mjestu ?
Iako će većina ljudi pomisliti da visoka plaća generira produktivnost ili kompenzira nedostatke radnog mjesta, to je vrlo daleko od istine. Naime, istraživanja su pokazala da, prema ocjenama zaposlenih, novac zauzima tek deseto mjesto na popisu „najboljih motivatora“.
Dakle, vrlo jednostavno rečeno, veća motivacija zaposlenika nema puno veze sa novcem. Novcem ne možete povećati zadovoljstvo ljudi na poslu. To može biti tek privremeno rješenje koje će samo odgoditi stvarni problem. Kako ispitati jesu li vaši zaposlenici zadovoljni na radnom mjestu, odnosno ako nisu, kako to promijeniti? Donosimo odgovore na ova pitanja.
Pronađite ravnotežu između inputa i outputa
Što to znači? Dobar menadžer zna da se uspostavljanjem ravnoteže između zahtjeva posla koje stavlja pred pojedinca i kompenzacije koju on prima, značajno utječe na njegovo zadovoljstvo na radnom mjestu. Ipak, ovaj segment posla redovno dobiva niske ocjene na testovima za ocjenjivanje zadovoljstva zaposlenika.
Što to znači? Poslodavci teško pronalaze rješenje za ovo pitanje. Unatoč tome što ravnoteža između inputa i outputa u krajnjem ishodu posla jača odnos za zaposlenicima te povećava njihovu motiviranost i posvećenost poslu.
Što su inputi, a što outputi u poslu
Prije nego krenemo objašnjavati zbog čega dolazi do problema uzrokovanih disbalansom između inputa i putputa u poslu, moramo objasniti na što se ovi pojmovi odnose.
Dakle, inputi su zahtjevi nadređenog vezani uz radno mjesto, projekt ili poslovni zadatak. To mogu biti posvećenost poslu, naporan rad, tolerancija određenih okolnosti, potreba za podrškom kolegama ili povjerenje u nadređene.
S druge strane, outputi su ono što zaposlenik „dobiva“ od rada na određenom radnom mjestu poput plaće, bonusa i ostalih financijskih nagrada. Na istom popisu su i osjećaj postignuća, pohvale, priznanja, reputacija, osjećaj sigurnosti na poslu ili osjećaj napredovanja i razvoja.
Veća motivacija zaposlenika i njihovo viđenje „pravednih uvjeta rada“ rezultat su ravnoteže između ovih faktora. Dakle, pred menadžerima i poslovnim liderima često je vrlo težak zadatak. Pojedine faktore i nije toliko komplicirano dovesti u ravnotežu. No, oni poput posvećenosti poslu, sigurnosti posla ili priznanja često predstavljaju izazov.
Primijenite Adamsovu teoriju jednakosti
Ukoliko još uvijek niste čuli za nju, evo kratkog pojašnjenja. Adamsova teorija jednakosti tvrdi da zaposlenici postaju demotivirani u vezi svog posla i poslodavca ukoliko osjećaju da su njihovi inputi puno veći od autputa. Na takav „nepravedan“ nesrazmjer mogu reagirati na različite načine. Smanjenje radnog napora, značajno smanjena lojalnost pa čak i odbojnost prema poslodavcu, niska motivacija i otvoreno izražavanje nezadovoljstva su neki od njih.
Kako riješiti ovakav problem? Za početak, zapišite i analizirajte sve faktore kako bi utvrdili gdje postoji najveći nesrazmjer u korist inputa. Ukoliko vam je cilj veća motivacija zaposlenika, sljedeće što trebate učiniti je pojačati odgovarajuće outpute. Ovdje je vrlo važno fokusirati se na nenovčane kompenzacije koje su vašem poslovnom timu itekako važne.
Istraživanja pokazuju da su najveća motivacija za svakog zaposlenika osjećaj priznatosti i cijenjenosti na poslu. Zato, nikada nemojte podcijeniti potrebu vašeg tima da njihova sposobnost i rad budu primijećeni, priznati i pohvaljeni. Većina zaposlenika vjeruje da je upravo to pravedna nagrada za uložen napor, što dovodi do ravnoteže inputa i outputa.
Kako ispitati zadovoljstvo zaposlenika?
Ukoliko želite da veća motivacija zaposlenika postane sastavni sastavni dio načina rada, potrebno je predvidjeti situacije u kojima njihovo nezadovoljstvo može početi utjecati na radnu učinkovitost. Jedan od načina kako to postići je pomoću anketa kojima možete izmjeriti razinu zadovoljstva i zalaganja na poslu. Veća razina zadovoljstva i zalaganja je usko povezana i sa rastom prodaje te lojalnošću vaših klijenata. Evo pitanja na kojima možete bazirati takvu anketu:
- Znate li što se od vas očekuje na radnom mjestu?
- Imate li svu potrebnu opremu i materijale za ispravno obavljanje posla?
- Imate li priliku raditi u sklopu svog radnog mjesta ono u čemu ste najbolji?
- Jeste li u posljednjih tjedan dana dobili pohvalu ili priznanje za dobro odrađen posao?
- Da li na vašem radnom mjestu netko od nadređenih ohrabruje vaš razvoj?
- Smatra li se vaše mišljenje relevantnim i uzima li se u obzir?
- Smatrate li da je vaš posao važan?
- Vjerujete li da vaši suradnici kvalitetno obavljaju posao?
- Je li tijekom posljednjih šest mjeseci netko na poslu s vama razgovarao o vašem napredovanju?
- Jeste li u proteklih dvanaest mjeseci imali priliku za razvoj i napredak na poslu?
Ukoliko niste sigurni je li provođenje ovakve ankete potrebno među vašim zaposlenicima, evo pitanja koja će pomoći:
- Kada ste posljednji puta obavili merenje zadovoljstva zaposlenika na radnom mjestu?
- Imate li plan i jasnu strategiju davanja nenovčanih nagrada zaposlenicima?
- Stimulira li vaša korporativna kultura priznanja i reputaciju zaposlenika?
Ako su odgovori na sva tri pitanja negativni, vrijeme je da ispitate razinu zadovoljstva među poslovnim timom i zaposlenicima. Na taj način možete spriječiti probleme u nastajanju te zadržati kvalitetne ljude prije nego odluče nastaviti svoju karijeru kod drugog poslodavca.
Nadamo se da smo vam pomogli sa ovim savjetima oko postizanja veće motivacije i zadovoljstva poslovnog tima. Ukoliko vam treba i savjet kako doći do najboljeg putnog asistenta, samo uključite GOOMA sustav na službenom putovanju! Ne može biti jednostavnije.