Poslovna edukacija nekad i sad
Prije svega nekoliko desetljeća, ljudi su započinjali svoje karijere s nadom i očekivanjima da će cijeli radni vijek provesti kod istog poslodavca. Zapravo, to je bio i cilj svakog zaposlenika- pronaći „sigurno“ radno mjesto na kojem će dočekati mirovinu. S druge strane, nakon što bi se zaposlenik upoznao sa zadatcima koje će obavljati na svom radnom mjestu, poslodavcu više nije bila važna ni njegova daljnja edukacija niti dodatno usavršavanje. Koliko su se vremena promijenila!
Tehnologija danas brzo napreduje i zahtijeva od ljudi da svladavaju cijeli niz novih vještina kako bi nastavili dobro raditi svoj posao. Ipak, najveće promjene uzrokovale su nove generacije na tržištu rada. Po čemu su nove generacije drugačije? Prilagodljive su, stalno žele usavršiti postojeća znanja i steći nova. To su zaposlenici orijentirani na cilj koji žele brz poslovni uspjeh. Na tom putu će prihvatiti sva znanja i vještine koji im mogu pomoći. Da, koncept cjeloživotnog učenja danas je posao poslovna norma, a edukacija zaposlenika se smatra ključnim faktorom u razvoju poslovanja i ostvarivanju profita.
Što edukacija zaposlenika donosi poslodavcima?
Edukacija zaposlenika potiče osjećaj vrijednosti i samopoštovanja kod zaposlenika, jer kroz svoj poslovni rast i razvoj doprinose cjelokupnom poslovanju. Zaposlenik shvaća da zaposlenik brine o njemu i njegovoj budućnosti zbog čega postaje motiviran i lojalan. Širenjem spektra vještina zaposlenici bolje savladavaju zadatke, zbog čega postaju produktivniji i zadovoljniji.
Prema nekim istraživanjima samo 24% zaposlenika je zadovoljno mogućnostima profesionalnog razvoja na svom radnom mjestu, zbog čega češće traže novi posao. Da, mnogi poslodavci boje se uložiti vrijeme i novac u edukaciju zaposlenika, jer vjeruju da će otići od njih nakon što iskoriste priliku za usavršavanje. Međutim, pokazalo se da zaposlenici to zaista cijene. Većina njih koji imaju priliku za napredovanje ostaju duže kod istog poslodavca. Osim toga, puno je veći trošak zaposliti i obučavati novog zaposlenika, nego uložiti u edukaciju već postojećih. Uz to, dobro obučeni zaposlenik može obučavati i druge.
Gdje početi?
Kvalitetna edukacija zaposlenika je vrlo važna. Ne želite bacati novac na edukaciju od koje ni vi, ni vaši zaposlenici nećete imati koristi. Kao prvo, utvrdite na kojem području je edukacija potrebna te kako ju provesti. Jasno utvrdite očekivanja od pojedinog radnog mjesta te vještine koje određeni zaposlenik treba imati za obavljanje navedenog posla. Postavljanje jasnih ciljeva pomoći će vam da svakom zaposleniku omogućite kvalitetnu edukaciju od koje ćete svi imati koristi.
Objasnite im zašto želite njihovu edukaciju i stvorite klimu povjerenja. Potrudite se da edukaciju vide kao priliku, a ne kao teret i dodatan posao. Uključite i zaposlenike u organizaciju edukacije. Pitajte ih kakvu vrstu edukacije žele i što bi im pomoglo u svakodnevnom radu. Motivirajte zaposlenike stvaranjem dodatnih mogućnosti. Pružite im priliku da nastave sa edukacijom koju žele, ne samo sa onom koju ste vi odredili.
Načini edukacije zaposlenika
Svima su već dobro poznati uhodani načini edukacije putem različitih seminara, poslovnih konferencija i radionica. Edukacija zaposlenika se može organizirati i tako da iskusni zaposlenici podučavaju manje iskusne.
Ipak, za najbolje rezultate kombinirajte različite metode. Istražite nekonvencionalne načine i iskoristite suvremene edukacijske tehnologije. Na sreću, internet obiluje stranicama, platformama i različitim aplikacijama kreiranima za e-učenje. Mnoge od njih, ne samo da su dostupne i ne tako skupe, nego su neke čak i besplatne. Osim toga, programi web stranica namijenjenih edukaciji su fleksibilni. Poslodavci mogu u dogovoru sa zaposlenicima odrediti vrijeme za edukaciju, a ono može biti i izvan radnog vremena, ako zaposleniku tako odgovara.
Osim što su fleksibilne, platforme za e-učenje će svakako nuditi i širi spektar mogućnosti za učenje. Dakle, e-učenje može biti vrlo efikasno i jeftino. Onda, zašto ne pokušati?
Ocjenjivanje učinka i povratne informacije
Po završetku programa edukacije, potaknite zaposlenike da vam kažu što su naučili. Pitajte ih jesu li zadovoljni programom i smatraju li ga korisnim. Možda su uvidjeli benefite programa i za neke druge kolege ili imaju kakav prijedlog poboljšanja. Edukacija zaposlenika ne bi trebala ostati samo na tome da zaposlenici odslušaju program. Odredite primjere u svakodnevnom poslovanju na kojima će moći i primijeniti naučeno.
Također, osmislite poticajan program evaluacije. Nagradite zaposlenike koji su uspješno prošli kroz program edukacije i iskoristili ga u praksi. Pokažite im da cijenite njihov trud i angažman. Možete im ponuditi certifikate, bonuse ili čak nekoliko slobodnih dana. Zaposlenici će cijeniti vaše priznanje za njihov rad, a potaknut će motivaciju i produktivnost.
Ukoliko postavite jasne ciljeve, upotrijebite odgovarajući program edukacije i pravilno ga evaluirate, program će biti učinkovitiji i imat ćete više koristi od njega. Ne zaboravite da sposobni i ambiciozni zaposlenici uvijek traže način da unaprijede svoje vještine i prošire područje stručnosti. Stoga je svima u interesu da dobiju priliku za napredak.
Neka vam edukacija zaposlenika bude put prema napretku i uspjehu. Ohrabrujte zaposlenike da dosegnu svoj puni potencijal i sljedećih ćete nekoliko godina svi uživati u rezultatima toga rada.
A ukoliko želite uživati u rezultatima jednostavnije i pametnije evidencije putnih troškova, besplatno preuzmite demo verziju Gooma sustava. Kontaktirajte nas već danas!