Kako privući i zadržati najbolje djelatnike?
Jedan od izazova o kojem se počelo sve više razmišljati u 2018. godini, a sigurno se nastavlja i u ovoj godini, je privlačenje i zadržavanje kvalitetnog kadra.
Ne možemo ih u potpunosti „kriviti“ za ovaj trend, no činjenica je da su upravo milenijalci generacija koja na prvo mjesto u životu stavlja dobar odnos privatnog i poslovnog. Kako bi to postigli, često mijenjaju poslove pa čak i zanimanja. Kako bi pronašli balans, češće se odlučuju za freelance poslove ili posao mikro poduzetnika. Zbog toga danas mnogi poslodavci nastoje provesti u svojim tvrtkama digitalnu transformaciju i prilagoditi radnu okolinu zahtjevima novog doba.
S tehnologijom koja nam je na raspolaganju, poslodavcima je vrlo jednostavno pronaći djelatnike s optimalnim setom vještina S druge strane, i potencijalnim zaposlenicima je lakše pronaći tvrtku u kojoj bi željeli raditi. Ipak, problem na koji poslodavci sve češće nailaze je kako takve djelatnike zadržati i steći njihovu vjernost.
Vjerujemo da vam ovi savjeti mogu uvelike olakšati potragu.
1. Pazite kako se predstavljate u digitalnom svijetu
Sve tvrtke moraju obratiti pažnju na to kako se predstavljaju online, jer je to mjesto prvog kontakta s potencijalnim djelatnikom. Budite društveni, inovativni i pristupačni i pokažite to na svojim internetskim stranicama ili kroz komunikaciju na društvenim mrežama.
2. Skratite proces zapošljavanja
Ubrzani tempo života ne podržava višemjesečna testiranja i bezbrojne krugove razgovora. Ako je vaša praksa zapošljavanja upravo takva, očekujte da će vam najveće talente ugrabiti oni koji su svoj proces zapošljavanja prilagodili digitalnoj eri.
Prvi kontakt s potencijalnim djelatnikom može se ostvariti online, Na isti način moguće je obaviti i inicijalna testiranja opće kulture, razine pismenosti ili specifičnih vještina. Ako vaš potencijalni djelatnik ne može fizički doći na razgovor, omogućite ga putem nekog od dostupnih online servisa (Skype, Slack, Viber…).
Kako bi privukli motivirane djelatnike koji ciljalju na dugoročno zaposlenje, već u samom startu pokažite fleksibilnost i pristupačnost.
3. Pojednostavite procese unutar tvrtke
Današnja tehnologija omogućila je brojne aplikacije i cjelovita rješenja koja olakšavaju poslovanje. Ovakva ulaganja su dugoročno isplativa, bilo da je riječ o racionalizaciji troškova ili učvršćivanju odnosa sa zaposlenicima.
Jedno od važnih pitanja je i politika putnih troškova. Kada je u pitanju zapošljavanje i zadržavanja najboljih djelatnika, ona vam može donijeti prednost pred konkurencijom.
Ona mora biti napisana jasnim jezikom te da djelatnici u njoj lako pronalaze potrebne informacije Zato, izbacite nerazumljive pravne izraze ili nejasne rečenice. Cilj je da je se djelatnici pridržavaju putne politike, a ne da analiziraju njeno tumačenje.
Na primjer, aplikacija GOOMA , pomaže vam u lakšoj organizaciji putovanja i praćenju troškova.Istovremeno, vašim djelatnicima omogućuje da se na putovanjima usmjere na ono važno- održavanje suradnje s partnerima i sklapanje novih poslova.
Uz to, kratkim anonimnim anketama redovito provjeravajte i koliko su vaši djelaznici zadovoljni politikom putnih troškova. Na taj način možete na vrijeme prepoznati i spriječiti potencijalne probleme.
4. Konstantno ulažite u svoje djelatnike
Zahvaljujući društvenim mrežama, danas svi mogu jednostavno vidjeti koliko ulažete u svoje zaposlenike. Bez obzira prati li ove podatke vaš novi potencijalni zaposlenik, kupac, suradnik ili možda konkurent, jedna stvar je sigurna. Uključite svoje djelatnike u aktivnosti koje im pomažu da ojačaju postojeće i razviju nove vještine i povećaju svoju produktivnost. Na taj način dobivate produktivnijeg, no što je puno važnije, i zadovoljnijeg zaposlenika.