Tko su uspješni menadžeri?
Uspješni menadžeri su fenomen koji teorija i praksa pokušavaju definirati još od sredine 50ih godina prošlog stoljeća. Naime, jasno je kako je dobro poslovno vođenje baza svakog uspješnog posla. Ipak, do danas ne postoji univerzalna definicija dobrog poslovnog vođenja.
Stručnjaci su se složili da je riječ o fenomenu koji se odnosi na primjenu određenog utjecaja u poslovnoj organizaciji koju čine različiti procesi, ljudi i situacije. No, kako nastaju uspješni menadžeri? Je li riječ o urođenim osobinama ili stečenom znanju?
Dobar menadžer i dobar vođa – u čemu je razlika?
Istina je da se nitko ne rađa s osobinama dobrog vođe. Ipak, pojedine karakteristike svakome od nas su urođene. Uspješni menadžeri neke od tih urođenih osobina dijele, poput organiziranost, ustrajnosti i sl. Kroz edukaciju, treninge i rad na sebi kasnije ih kroz godine razvijaju i usavršavaju.
No, prije nego ih krenemo objašnjavati, treba razjasniti jednu ključnu stvar. Biti dobar menadžer nije isto što i biti uspješan vođa. Razlike postoje i očite su. Jedna od osnovnih je da vođa stvara ciljeve, a menadžer ih izvršava. Pri tome menadžer „upravlja ljudima“ i potiče ih na izvršavanje obveza i zadataka. Jednostavno rečeno, posao menadžera je izvršavati zadatke kroz usmjeravanje drugih na obavljanje njihova posla.
Osnovne osobine dobrog menadžera
Kada bi morali istaknuti osnovne osobine dobrog menadžera, to bi sigurno bile ove četiri;
- Potiču razvoj i napredak njihovih ljudi
- Šire optimizam i potiču kreativnost
- Ne daju lažna obećanja i ne postavljaju nerealne poslovne ciljeve
- kada odlaze na novo radno mjesto, ostavljaju poslovni proces u boljem stanju nego su ga zatekli
Uz ove osnovne osobine, uspješni menadžeri moraju činiti i ove stvari u svakodnevnim poslovnim procesima i donošenju odluka:
Preuzimaju krivnju
Pogreška koju učini član tima izravna je odgovornost menadžera. Točka. Dobar menadžer upućen je u svaki dio poslovnog procesa i zato zna kada treba preuzeti odgovornost. Njegov posao je usmjeravati i koordinirati poslovne procese te predvidjet pogrešku prije nego se ona dogodi.
Znaju pohvaliti dobre rezultate
Ako dobre rezultate zaposlenika uzimate zdravo za gotovo, bez ijedne riječi pohvale, komunikacija koju imate s vašim timom vrlo brzo će se pretvoriti u intervale kritiziranja između kojih je samo hrpa posla i zadataka. Budimo iskreni, u takvom okruženju nitko ne želi raditi.
Uspješni menadžeri uvijek znaju kada je netko iz njihovog tima napravio dobar rezultat i znaju ga pohvaliti i čestitati mu. Uz to što ovakvo ponašanje djeluje poticajno na same zaposlenike, u takvom okruženju članovi tima će lakše podnijeti i kritiku koja je sastavni dio posla.
Objektivni su kod donošenja odluka
Nije nimalo jednostavno donositi odluke prema stvarnim zaslugama pojedinaca, bez obzira na osobno mišljenje o nekome. Ali uspješni menadžeri uvijek znaju odvojiti vlastite osjećaje od nečijeg rezultata i učinkovitosti. Jedino se na takav način može stvoriti radna okolina u kojoj nitko neće imati osjećaj da je privilegiran ili diskriminiran, što generalno vrlo loše utječe na učinkovitost tima.
Stvaraju poticajnu atmosferu za rad
Uspješni menadžeri ne sjede izolirani u svom uredu. Oni su stalno u komunikaciji s klijentima, kupcima, nadređenima ali i timom ljudi „ispod“ sebe. Na taj način znaju prepoznati nezadovoljstvo zaposlenika, probleme koje imaju i pomoći im kako bi ih nadišli u radnom okruženju.
Da bi mogli tražiti maksimum od svojih zaposlenika, morate ih tretirati kao ljude sa stvarnim problemima koje ozbiljno shvaćate. Zaposlenici to jako cijene i vraćaju kroz veću učinkovitost i predanost na radnom mjestu.
Ne ugrožava ih tuđa sposobnost
Najočitija razlika između uspješnih i slabih menadžera je u načinu na koji gledaju snagu i potencijale podređenih. Slabe menadžere snaga drugih ljudi ugrožava. Zbog toga često imaju potrebu omalovažavati tuđe ideje i iskorištavati nečije slabosti. Uspješni menadžeri pomažu svakom zaposleniku da prevlada svoje slabost. Na taj način cijeli tim postaje jači.
Potiču kreativnost zaposlenika
Uspješni menadžeri znaju kako stvoriti klimu u kojoj zaposlenici žele izražavati svoje ideje. Upravo zato uvijek su u potrazi za novim znanjima i vještinama koje prenose na druge. Zlatno pravilo kaže da nitko u poslovnom timu ne treba raditi zadatke koje jednako dobro može obaviti netko drugi, manje plaćen. Na taj način menadžeri rasterećuju svoje zaposlenike od zadataka koje su već savladali i daju im vremena i prostora za učenje novih znanja i vještina.
Imaju pozitivnu energiju
Kada je situacija teška, komplicirana ili stresna nitko ne želi biti u blizini ljudi koji „pucaju“ po šavovima, otresaju se na druge ili sve vide negativno. Uspješni menadžeri imaju pozitivnu energiju i optimizam koji djeluju poticajno na druge i kod najvećih poslovnih izazova.
Njihova pozitivna energija potiče pozivno razmišljanje i djelovanje i kod drugih. Strogi su i odlučni u postavljanju jasnih ciljeva i izazova, a njihova vjera i strast u poslu motiviraju ljude.
Spremni su donijeti teške odluke
Uspješni menadžeri su strogi ali pravedni. Znaju donijeti tešku odluku, jasno reći „ne“ kada je to potrebno i uvijek stoje iza svojih riječi. Onaj tko želi dobro voditi tim ljudi mora ih u svakom trenutku uvjeriti da su sigurni iza odluka koje donosi u njihovo ime.
Na kraju, uspješni menadžeri uvijek su fokusirani na određivanje zadataka i postizanje što veće efikasnosti svog tima. Pri tome dobro znaju pretpostaviti što će se iduće dogoditi i kakve su posljedice svakog mogućeg scenarija. Da, dobri menadžeri zapravo kreiraju tijek događaja zbog čega se njihovi timovi osjećaju sigurno i uvaženo, bez obzira na to koliko se očekuje od njih.
A ukoliko se želite osjećati sigurno i kod obračuna putnih troškova, uključite Gooma aplikaciju na poslovnom putu. Želite znati više o digitalnom rješenju kojim ćete sebi i svojim djelatnicima olakšati praćenje putnih troškova? Kontaktirajte nas već danas.