Kako male tvrtke mogu postići uštede u poslovanju?

Prema podatcima koje je objavio Blooomberg, čak 8 od 10 malih tvrtki doživljava neuspjeh nakon prvih 18 mjeseci poslovanja.  Iako je većina poduzetnika fokusirana na povećanje prodaje, ako želite profitabilan posao, jednako je važno i smanjiti troškove. Ovo pitanje postaje još važnije kada je u pitanju ušteda za male tvrtke.

Naime, prijelaz iz teorije u praksu, tj. provođenje stvarnog cost managment rješenja za mnoge od njih može biti popriličan izazov. Kako osigurati da je takvo rješenje potpuno u skladu sa zahtjevima vašeg poslovanja? Odnosno kako „najbezbolnije“ uvesti ovakvu poslovnu promjenu? Ušteda za male tvrtke postaje puno lakša uz ove savjete. Evo kako možete smanjiti troškove!

Teleworking- rad na daljinu

E-commuting, telecommuting, telework ili e-work, telework- sve su ovo nazivi za rad na daljinu. Pojam koji se odnosi na rad s nekog drugog mjesta izvan ureda ili od kuće. Ovaj koncept rada odbacuje norme tipične radne sredine koja podrazumijeva osmosatno radno vrijeme. Nastala je kao rezultat stalnog razvoja informacijsko-komunikacijskih tehnologija.

Naime, u teleworkingu zaposlenik je povezan s uredom, ali ne mora biti fizički u njemu da bi obavljao posao. Rezultat? Manji troškovi poslovanja, fleksibilno radno vrijeme i veće zadovoljstvo zaposlenika.

Istraživanja provedena u SAD-u, gdje trenutno gotovo 45 zaposlenika primjenjuje rad na daljinu u nekom obliku, pokazala su slijedeće. Primjenom teleworkinga prosječan američki poslodavac može godišnje uštedjeti i do 11.000 dolara samo na jednom zaposleniku.  Kada bi američki poslodavci omogućili svojim zaposlenicima da pola radnog vremena rade na daljinu, ušteda na tržištu bi iznosila nevjerojatnih 700 milijardi dolara godišnje. Telework i ostali oblici fleksibilnog rada ne samo da će osigurati uštedu, nego će i značajno povećati zadovoljstvo i produktivnost zaposlenika.

Ušteda za male tvrtke uz oglašavanje preko društvenih mreža

„Klasično“ oglašavanje je skupo. Reklame na TV-u, banneri, jinglovi na radiju, sve su to većinom preskupe stavke za male tvrtke. Dobra stvar je da vam na raspolaganju stoji odličan, prilično jeftin marketinški kanal za oglašavanje- društvene mreže. Plaćeno oglašavanje preko društvenih mreža je puno povoljnija opcija.

Naime, prosječna CPM  cijena Facebook oglasa iznosi malo više od 7 dolara, što je nemjerljivo jeftinije u odnosu na cijenu minute reklamnog sadržaja u udarnom terminu na televiziji. Pri tome možete sami kreirati publiku, a doseg vaših oglasa može biti zaista velik.

Ako to ne želite, uopće ne morate plaćati oglase na društvenim mrežama. Uz malo kreativnosti, truda i vremena možete vrlo brzo imati dobar organski doseg objava. Na taj način imate priliku polako i sigurno doći do tisuća novih potencijalnih kupaca, bez ikakvog troška.

Angažirajte freelancere i vanjske suradnike

U odnosu na „klasične zaposlenike“, freelancere i vanjske suradnike je lakše i povoljnije zaposliti na određenim poslovima. Važno je samo unaprijed definirati obostrana očekivanja kako bi obje strane bile zadovoljne.  Doprinosi, zdravstveno osiguranje plaćeni godišnji odmor- uz freelancere i vanjske suradnike nemate ovakvih troškova. Jedino što morate je isplatiti ih za obavljeni posao.

Rezultat je značajna ušteda za male tvrtke na stavkama vezanim uz plaću zaposlenika. Pri tome ipak treba imati na umu da su, upravo zbog nepostojanja ugovorne obveze, freelanceri generalno manje lojalni poslodavcu. Naime, freelancer će bez puno razmišljanja početi raditi za drugog klijenta ako mu on ponudi bolje uvjete od vas.

Zato je bolje angažirati ih na manje važnim poslovima unutar tvrtke. No, kada je riječ o zasebnim projektima i jednokratnim poslovima oni su odličan alat za značajno smanjenje troškova poslovanja.

Ograničite putne troškove

Teleworking, koji smo ranije spomenuli, jedan je od načina na koji možete značajno smanjiti putne troškove vaših zaposlenika što u konačnici donosi uštedu i za vašu tvrtku. Uz to, morate sami postaviti granicu kada je riječ o putnim troškovima na račun tvrtke. Naravno, to se ne odnosi na neophodna poslovna putovanja ili konferencije na koje morate ići. Ipak, tvrtka ne mora podmiriti trošak baš svake vožnje na sastanak s klijentom.

Ako niste sigurni kako učinkovito riješiti ovo pitanje, odlično rješenje je aplikacija za brži i jednostavniji obračun i evidenciju  putnih troškova. Ovakva softverska rješenja su odličan alat za postizanje uštede. Ukoliko želite dodatno uštedjeti na putnim troškovima možete organizirati veće sastanke u obliku video konferencija. Ulaganje u opremu koja vamje potrebna za održavanje ovakvog sastanka dugoročno je isplativo.

Zaključak?

Ušteda za male tvrtke nema univerzalnu formulu, jer je svaki posao drugačiji. Na primjer, logično je da ne možete ostvariti uštedu na putnim troškovima ako vaš posao ne podrazumijeva putovanja, sastanke ili odlazak na teren. Ipak, budite sigurni da prostora za rezanje troškova uvijek ima, čak i kada vam se čini da ste vrlo ekonomični.

Ponekad se isplati i dva puta analizirati iste stavke vašeg poslovanja kako bi provjerili mogu li se neki troškovi dodatno smanjiti. Ovakva strategija inicijalno vas košta samo vašeg vremena, a dugoročno se svakako isplati.

A ukoliko želite dodatno uštedjeti na putnim troškovima uključite Gooma aplikaciju na poslovnom putu. Želite znati više o digitalnom rješenju  kojim ćete sebi i svojim djelatnicima olakšati praćenje putnih troškova? Kontaktirajte nas već danas.