Prije par godina, na povratku s vikenda provedenog u Sarajevu, zaključila sam da su neke žene jednostavno nepopravljivi slučaj kad su u pitanju auti. Auti ih ne zanimaju. Ali uopće. Gledaju ih isključivo kao sredstvo koje im pomaže doći od točke A do točke B.
Razgovor između mene i frendice, čiji auto vozim u tom trenutku, išao je otprilike ovako:
„ Malo ti auto vuče u desno, jesi radila kako špur u zadnje vrijeme?
„Jesam radila ..što?“
„Ono što moraš napraviti nakon što promijeniš gume. Ok, mislim da mogu pretpostaviti odgovor. Kakve gume uopće imaš sada na autu?“
„Proljetne……“- kaže ona mirne duše i nastavi čitati line-up nekog kongresa na kojem je predavala vikend poslije.
Razgovor sam pokušala nastaviti na temu potrošnje auta, ali saznala sam jedino da njen auto troši 350 kuna. Toliko, naime, potroši novca kad ode na benzinsku.
Da, tada sam shvatila da moju inače vrlo inteligentnu, i u svojoj struci vrlo priznatu prijateljicu, apsolutno briga za auto kao takav. Da joj je u tom trenu auto stao na cesti, vjerojatno bi ga ostavila i kupila drugi. Jer što drugo napraviti kad auto stane.
Zbog nje, ali i svih drugih kojima je učenje osnovnih pojmova o autima napeto kao utakmica za 5. mjesto Županijske boćarske lige, izradili smo ovo. Brzi vodič oznaka koje se mogu pojaviti na vašoj instrument ploči u autu. Onaj dio iza volana, s brojevima i oznakama, koji svijetli. Znate?
Za početak ih možemo razlikovati po boji:
- crvene lampice – predstavljaju opasnost ili ozbiljan problem. Što radiš u tom trenutku? Zaustaviš auto i ugasiš ga u što kraćem vremenu (čitaj odmah).
- žute lampice – označavaju upozorenje. Ne morate stati ili ugasiti auto zbog njih, ali ih nemojte ni zanemariti. Kad se pojavi žuta lampica, obično je dobro da vaš idući telefonski razgovor bude poziv mehaničaru.
- zelene i plave lampice – dobre vijesti! Sigurno nije riječ o kvaru. Upalili ste svjetla na autu. Ili žmigavac. Čestitamo! Ako vozite u gradu, plava lampica signalizira da u tom trenu jako idete na živce drugim vozačima. Zašto? Imate upaljena duga svjetla. Ugasite ih.
Lampice u autu – oznake koje morate znati što znače
Temperatura rashladne tekućine u motoru – ukoliko vam se ova lampica upali tijekom vožnje, morate odmah stati i ugasiti auto. Označava da je tekućina u motoru pregrijana i motor se ne može više hladiti. To znači da će vaš auto, ako uskoro ne stanete, vrlo brzo postati neiscrpan izvor vaše ljutnje, frustracije i neočekivanog financijskog troška.
Akumulator – ova lampica treba svijetliti samo na kontaktu, a ako se upali u vožnji to znači da snaga vašeg akumulatora slabi. Zbog toga se ne može dopunjavati kao inače tijekom vožnje. Ugasite sve potrošače struje kao npr. radio, punjač za mobitel, grijanje/hlađenje u autu, čak i prednja svjetla ako nije noć.
Odvezite se na mjesto gdje možete sigurno parkirati i nemojte gasiti auto, jer je moguće da ga više nećete moći upaliti. Ako vam se auto ipak ugasi, a od početka čitanja ovog bloga ste naišli na više od dva nepoznata pojma, nema smisla da vam pokušamo objasniti kako se koriste kleme. Umjesto toga, googlajte cijenu novog akumulatora i zovite mehaničara. Opet.
Pritisak ulja u motoru – upali li se ova lampica u vožnji, odmah stanite i ugasite auto. Motor je izgubio normalan pritisak ulja u motoru i daljnja vožnja nije moguća. Mislim, moguća je, ali sigurno nećete daleko stići. Što napraviti? Ako želite spasiti motor i umanjiti štetu, nazovite vučnu službu.
Ručna kočnica – ako vam ova lampica svijetli u vožnji, to znači da bi vožnja bila puno lakša i uz manje otpora da, recimo, spustite ručnu. Ponekad se dogodi da svijetli i kada je ručna kočnica spuštena. Razlog može biti manjak kočione tekućine. Što je kočiona tekućina? Nemojte googlati. Samo opet nazovite mehaničara.
„Check engine“ lampica – u boljoj varijanti označava manji električni problem koji ipak ne treba zanemariti. Kada budete u prilici posjetite svog mehaničara kako bi pogledao što je uzrok problema.
Lampice u autu – oznake zbog kojih ne morate zvati mehaničara
Kontrola proklizavanja – normalno je da se ova lampica povremeno upali u vožnji, a uzrok je proklizavanje auta kod loših uvjeta na cesti. Istraživanja pokazuju i da se vrlo često pali kod fanova Vin Diesela, „Tokyo drifta“ i ostalih osamnaest nastavaka filma „Brzi i žestoki“. U oba slučaja, dovoljno je samo usporiti da bi se lampica ugasila.
ABS sustav pri kočenju – to je električni sustav koji vam pomaže pri kočenju, odnosno sprječava blokiranje kotača. Ako vam se upali ova lampica ne morate paničariti i dalje imate funkcionalne kočnice. Samo sustav koji sprječava blokiranje neće raditi. Naravno, potrebno je auto odvesti u servis.
Pritisak zraka u gumama – označava da vam je pao pritisak u jednoj od guma, te da bi trebali provjeriti gume i nadopuniti ih.
Ako vam je ovaj članak bio zanimljiv, zamislite kako ćemo Vas tek oduševiti znanjem o bržem i jednostavnijem vođenju putnih troškova. Naš Gooma sustav je tamo gdje i vaš mobitel i pazi da zabilježite svaki važan detalj s poslovnog putovanja. Isprobajte GOOMA sustav 30 dana gratis! FREE TRIAL